Das Starterkit

Estnische Münzen

Moderator: Kai

KME
Co-Admin
Co-Admin

Das Starterkit

Beitrag von KME » 29. Juli 2010 18:58

Ganz aktuell:
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.

rene
Profi
Profi

Re: Das Starterkit

Beitrag von rene » 19. September 2010 19:36

Heute sind die ersten Preise für die Starterkits zu mir gekommen. Diese schwanken zwischen 24,90 Euro und 29,90 Euro pro Kit. Ich denke das ist ok. Mal sehen was die Preise bis zur Ausgabe noch so machen. :hi:

Andilein
V.I.P.
V.I.P.

Beitrag von Andilein » 19. September 2010 20:42

Von wo hast Du denn die bekommen ?

Mister Münze
Administrator
Administrator

Beitrag von Mister Münze » 19. September 2010 20:48

Ich hab dieses Angebot für 24,90 Euro auch bekommen.
Andilein hat geschrieben:Von wo hast Du denn die bekommen ?
Ich hab dir es per PN geschickt.

Kai
Administrator
Administrator

Beitrag von Kai » 4. November 2010 21:54

Auf den Starterkits soll dies aufgedruckt sein :
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.

KME
Co-Admin
Co-Admin

Beitrag von KME » 5. November 2010 16:47

Eesti Pank hat geschrieben:PRESS RELEASE 05/11/2010
Eesti Pank introduces the Estonian euro coin starter kit
On Friday Eesti Pank introduced the Estonian starter kits containing all the euro coins that will enter circulation. The starter kits will be available for purchase at the offices of commercial banks and Eesti Post as from 1 December.
The starter kit is intended to allow the Estonian residents to familiarise themselves with the new euro coins and to ensure people can start using cash as from 1 January, the €-day.
The starter kit consists of 42 euro coins worth 12.79 euro. The kit also contains a security chip confirming the authenticity of the coin set.
The cost of the starter kit will be 200 kroons and it is possible to purchase up to five starter kits at a time.
Eesti Pank will compile a total of 600,000 euro coin starter kits, one for each household. The starter kits are sold only in December and for as long until they run out.
Eesti Pank has commissioned the kits from the Mint of Finland. The production of the starter kits is co-funded by the European Commission.
The coins in starter kits will become valid as from 1 January 2011, when euro becomes legal tender in Estonia.
The starter kit contains the following euro coins: seven 1-cent coins, six 2-, 5-, 10- and 20-cent coins, five 50-cent coins, four 1-euro coins and two 2-euro coins.
0.jpg
1.jpg
2.jpg

Mister Münze
Administrator
Administrator

Beitrag von Mister Münze » 5. November 2010 20:04

Eesti Pank hat geschrieben:The kit also contains a security chip confirming the authenticity of the coin set.
Das ist ja interessant. Erstmals ein Sicherheitschip im Starterkit, der die Echtheit des Kits bestätigt. Bin gespannt, wenn ich das Kit in Händen halte.

dbl
V.I.P.
V.I.P.

Beitrag von dbl » 1. Dezember 2010 18:40

:hi:

Today is a Day "0" for Estonian euro starter kits.

How important it is for them can illustrate the fact that I got 4 e-mails with the same message. Never before it happened from Estonian Bank.
Eesti Pank hat geschrieben:Sale of Estonian euro coin starter kits starts on Wednesday

On Wednesday, branches of commercial banks and offices of Eesti Post will start selling starter kits that contain all the Estonian euro coins so that residents of Estonia could familiarise themselves with the new coins.

Starting from tomorrow it will also be possible to exchange kroons for euro banknotes at the central rate and without a service fee. Both the starter kits and the exchange of euro banknotes are intended for natural persons.

One starter kit costs 200 kroons and it is possible to purchase up to five starter kits at a time.

The starter kit consists of 42 euro coins worth 12.79 euro. The kit also contains a security chip confirming the authenticity of the coin set.

A total of 600,000 euro coin starter kits will be released for sale by Eesti Pank, so that each household would get one. Around 450,000 kits will be on sale from 1 December, the rest will reach sales counters in mid-December. The central bank is also ready to order more starter kits for December.

The starter kits are intended to allow residents to familiarise themselves with the new euro coins and to ensure people can start using cash as from 1 January, the €-day.

Eesti Pank has commissioned the kits from the Mint of Finland. The production of the starter kits is co-funded by the European Commission.

The coins in starter kits will become valid as from 1 January 2011, when euro becomes legal tender in Estonia.

The starter kit contains the following euro coins: seven 1-cent coins, six 2-, 5-, 10- and 20-cent coins, five 50-cent coins, four €1 coins and two €2 coins.

Minter1970
V.I.P.
V.I.P.

Beitrag von Minter1970 » 1. Dezember 2010 22:36

Laut e-mail von der Bank of Estonia können die privaten Münzsammler die Starterkit´s ab Januar 2011 von der besagten Bank bestellen.

slumpfpapa
V.I.P.
V.I.P.

Beitrag von slumpfpapa » 2. Dezember 2010 00:19

War irgendjemand aus dem Forum am Ausgabetag vor Ort und kann berichten?

EestiKurt?

Kai?

Kai
Administrator
Administrator

Beitrag von Kai » 2. Dezember 2010 00:29

slumpfpapa hat geschrieben:War irgendjemand aus dem Forum am Ausgabetag vor Ort und kann berichten?

EestiKurt?

Kai?
Ne das ist mir zu weit - meine ersten sind auch gestern schon aus Tallinn verschickt worden ;-)

Ich fahr lieber nach Luxemburg gleich

EestiKurt
V.I.P.
V.I.P.

Beitrag von EestiKurt » 2. Dezember 2010 02:25

Also ich habe mir meinen besorgt. Aber habt bitte Verständnis... es ist hier eisig... Da turne ich nicht durch die Stadt, um Starterkits einzukaufen.

Kai
Administrator
Administrator

Beitrag von Kai » 4. Dezember 2010 17:24

Den ersten konnte ich heute in Moers erwerben - bevor jemand schreit - die sind noch NICHT lieferbar hier ;-)

KME
Co-Admin
Co-Admin

Beitrag von KME » 10. Dezember 2010 15:33

EP hat geschrieben:PRESS RELEASE 10/12/2010
More than 350,000 euro coin starter kits sold by commercial banks and Eesti Post

By Wednesday evening, commercial banks and Eesti Post had sold 351,420 starter kits of the Estonian euro coins.

"The popularity of the starter kits is a pleasant surprise, since it shows that people are interested in and preparing for the adoption of the euro," said Rait Roosve, Head of the Cash and Security Department of Eesti Pank.

The central bank has decided to order 100,000 more starter kits, which should arrive at the end of December.

The euro coin starter kits, which contain all the coins due to be launched on 1 January, are sold by commercial banks and offices of Eesti Post.

By Wednesday, commercial banks had ordered about 475,000 starter kits from Eesti Pank. The central bank has ordered 700,000 kits from the Mint of Finland. Thus, commercial banks and Eesti Post can order more kits from Eesti Pank. The legal framework of euro adoption prescribes that the central bank is allowed to distribute euro cash, including starter kits, to commercial banks only. Thus, Eesti Post, which is also selling the kits, has to get them from commercial banks on the basis of respective contracts.

The starter kits are intended to allow residents to familiarise themselves with the new euro coins and to ensure people can start using cash as from 1 January, the €-day. Both the starter kits and the exchange of euro banknotes are intended for natural persons.

One starter kit costs 200 kroons and it is possible to purchase up to five starter kits at a time. The starter kit contains 42 euro coins worth 12.79 euro. The kit also contains a security chip confirming the authenticity of the coin set.

Eesti Pank has commissioned the kits from the Mint of Finland. The production of the starter kits is co-funded by the European Commission. The coins in starter kits will become valid as from 1 January 2011, when euro becomes legal tender in Estonia.

The starter kit contains the following euro coins: seven 1-cent coins, six 2-, 5-, 10- and 20-cent coins, five 50-cent coins, four €1 coins and two €2 coins.

Mister Münze
Administrator
Administrator

Beitrag von Mister Münze » 15. Dezember 2010 17:37

Ich hab mein Starter Kit heut bekommen.
Hier das Avers und Revers des Sicherheits-Jetons im Starter Kit:
15122010322.JPG
15122010312.JPG
Zuletzt geändert von Mister Münze am 15. Dezember 2010 20:51, insgesamt 1-mal geändert.

Antworten

Zurück zu „Estland“