10 Euro "Konsta Jylhä und Volksmusik" 2010
-
- Co-Admin
10 Euro "Konsta Jylhä und Volksmusik" 2010
Der Wettbewerb wurde ausgeschrieben.
Daten
Nominal: 10 Euro
Durchmesser: 38,6 mm
Material: 925 / 1000 Silber
In Finnish fiddling, Konsta Viljam Jylhä (14 August 1910 Kaustinen – 13 September 1984) was a folk-virtuoso who made the traditional pelimanni-style folk music a Finnish cultural phenomenon of wider currency, bringing his natural genius and traditional style to a burgeoning nationwide television audience, thus laying the foundation for a rich and popular traditional music scene in Finland.
... mehr
Daten
Nominal: 10 Euro
Durchmesser: 38,6 mm
Material: 925 / 1000 Silber
In Finnish fiddling, Konsta Viljam Jylhä (14 August 1910 Kaustinen – 13 September 1984) was a folk-virtuoso who made the traditional pelimanni-style folk music a Finnish cultural phenomenon of wider currency, bringing his natural genius and traditional style to a burgeoning nationwide television audience, thus laying the foundation for a rich and popular traditional music scene in Finland.
... mehr
-
- Experte
Re: 10 Euro "Konsta Jylhä und Volksmusik" 2010
Nanu drei Ausgaben 10 Euro in 2010? Das wäre ja eine Premiere. Seit Euroeinführung gab es immer nur zwei 10 Euromünzen. Ist eine Ausgabeflut zu erwarten? Wäre schade, wenn es dazu kommen sollte. lurelee
-
- Administrator
Solange es keine französische Ausmaße nimmt, find ich es in Ordnung.lurelee hat geschrieben:Nanu drei Ausgaben 10 Euro in 2010? Das wäre ja eine Premiere. Seit Euroeinführung gab es immer nur zwei 10 Euromünzen. Ist eine Ausgabeflut zu erwarten? Wäre schade, wenn es dazu kommen sollte. lurelee
-
- V.I.P.
Wäre nicht mal wieder ein fünfer völlig ?
-
- Experte
Daran kann die Münze Finnland nicht genug verdienen. grins. lureleeAndilein hat geschrieben:Wäre nicht mal wieder ein fünfer völlig ?
-
- Co-Admin
MoF hat geschrieben:Konsta Jylhä ja kansanmusiikki -juhlarahan suunnittelukilpailun voitti Reijo Paavilaisen kilpailutyö ”Pirta”
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
-
- Experte
Dem Entwurf nach fügt sich dann diese Münze nahtlos in die bereits ausgegebenen Münzen von Finnland ein. Die Finnen bleiben sich damit in der Münzgestaltung treu. Ich befürchte, so viele neue Sammler wird Finnland damit aber nicht gewinnen. lurelee
-
- V.I.P.
Das befürchte ich auch , ich kann mit diesen Motiven nichts anfangen .lurelee hat geschrieben:Dem Entwurf nach fügt sich dann diese Münze nahtlos in die bereits ausgegebenen Münzen von Finnland ein. Die Finnen bleiben sich damit in der Münzgestaltung treu. Ich befürchte, so viele neue Sammler wird Finnland damit aber nicht gewinnen. lurelee
-
- Administrator
Ich finde die Münzen von Finnland schon interessant, zwar eigenwillig, aber sehr einfallsreich. Ich finde besser als manche deutsche Entwürfe.
-
- Experte
Als Besitzer aller deutschen und finnischen Silbermünzen in stgl. und PP kann ich dem nur zustimmen. Wenn ich mal vor der Wahl stehe, ein Sammelland aufgeben zu müßen, würde meine Wahl auf Deutschland fallen. lureleeMister Münze hat geschrieben:Ich finde die Münzen von Finnland schon interessant, zwar eigenwillig, aber sehr einfallsreich. Ich finde besser als manche deutsche Entwürfe.
-
- Co-Admin
SRO hat geschrieben:First commemorative coin in honour of folk music
Konsta Jylhä commemorative coin announced at the Kaustinen Folk Music Festival
The Konsta Jylhä and folk music collector coin was announced at the Kaustinen Folk Music Festival where the master composer’s centenary is very much in evidence. Exceptionally Mint of Finland permitted the release of 2,000 of the dull lustre (BU) coins in Kaustinen. In addition to this, the Mint’s Managing Director Paul Gustafson presented proof coins to Provincial Councillor Viljo S. Määttälä and to Conductor Juha Kangas at the end of the Kansansoittajien kuningas (King of the Folk Musicians) concert.
‘The Mint of Finland has earlier struck coins with a music theme, commemorating Jean Sibelius (1999), Aino Ackté (2001) and Fredrik Pacius (2009). It is important that we also now have a coin commemorating Konsta Jylhä and folk music,’ explains Paul Gustafson. ‘ Folk music is the music that is stored in our memories and in this sense it has links with the Kalevala’s song traditions. The vitality of folk music is a testament in its own way to the strength of the Kalevala song tradition. Mint of Finland collector coins are always struck in honour of a notable event or person.’ The Mint struck a coin to commemorate the Kalevala (Finland’s national epic) in 1985.
The remaining Konsta Jylhä and folk music coins will be on sale from 10.8.2010 through Mint of Finland’s web shop and retailers. 10,000 proof coins will be struck. After the Folk Music Festival, 3,000 of the dull lustre (BU) coins remain. The coin was designed by Reijo Paavilainen. It has a nominal value of 10 euros, it is 38.6 mm in diameter and it weighs 25.5 g.
-
- V.I.P.
:hi:
SR hat geschrieben:
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
-
- Co-Admin
SRO hat geschrieben:
-
- Administrator
Die Originale :